Sunday 11 March 2007

Self Introduction

Salam semer...
Nama aku officially "Muhammad Izz Qayyim"..biasa family & kengkwan pangge "Qayyim"..mai Jepun nie dpt nama glamer lain plak..jeng!jeng!depa pangge aku "Izu-kun"..'kun' tu kira gelaran utk budak2 lelaki & sewaktu dgnnya kt Jepun nih..hmm..senang kan?tapi Mama aku kalau kat umah dia biasa pangge "Yoyong@Oyong"..ntah la pasai apa...mungkin terpengaruh dengan nick name kengkawan dia masa dok skolah kt STF dolu2..heheh..mcm2 la...klu time Mama & Papa marah,depa misti pangge aku full name..ihik!no doubt mmg aku nakal pon...ala...nakal2 manja anak tunggal gitu...ahaks!lagipon Mama kata aku nie mmg aktif dari dalam perut lagi..apa tu..baby Salindah?
Umo aku?ton nie klu nk kira masuk 7 tahun la...klu kt Mesia dh masuk skolah darjah 1 dah..tapi since kt Jepun nie penggal persekolahan start bln 4,so aku kira masih mudaaaaa..hahahha...nnt la aku citer pasal pengalaman suka duka aku dok tadika di Jepun nih...uihhh...best wooo!!!saikou!!pengalaman yg x dpt dirasa di Mesia....apa2 pon MESIA BOLEH!!!
Hobi??....apalagi klu bukan main game..game..and game!!!I'M A GAMER!!!ni gara2 Papa la dok bagi aku main game kt henpon Nokia dia masa aku kecik2 dolu...pastu trus berjinak2 dgn PDA Papa...then tu main game online kt internet plak...huh!alkisah gamer..masa kt Mesia dolu Papa ada belikan Gameboy...alahaii..kacang sgt aaa...sat ja aku dh master dahhh....pastu mai Jepun nih Papa belikan Nintendo DS Lite sbb aku la...dok terikut dgn jepun2 hat dok main Nintendo DS dlm train tuh...padan muka Papa aku!hahahhaha...pastu aku suka gak tengok kartun2 nih...spashly Pokemon ker...Naruto ker..pastu apa2 kartun la....tiap2 ari Papa misti tlg download dari torrent...sayang Papaku!!
Cita2??...apa ek??so far mmg byk pon...kejap nk jadik pemain bola(nie terikut dgn sepupu aku-Abg. Syakir)..pastu nk jadik engineer(kunun!)sbb suka reka cipta brg2 baru....sambil2 tu nk jadik pomen pon bleh gak...hahha..keta mainan beli x sampai 2 jam dh punah aku kerjakan...sian Mama..huhuhu...dan kesian kt aku jugak yg kena bebel sampai esok pagi...hihihi!pastukan..aritu masa kat youchien(tadika dlm bahasa jepun),aku habaq kt sensei(cikgu la..bkn sensei tokey kedai ubat cina tuh)aku nak jadik "Omawarisan"..polis la tuh kekununnnn...xpa...cita2 misti ada wpon blom tentu..
Sebut pasal cita2...aku slalu gak dok berangan nk pi Disneyland....fuiyo!!!bestnyer kalau dpt pegi Disneyland...kira tercapai la cita2 & misi aku sebelum aku mai Jepun nie dulu..err..selain drpd jumpa Ultraman,Doraemon,Power Rangers,Kamen Raider etc etc...pastu for sure aku slalu dok berangan nk balik Mesia...uhuhuhuhu...aku wendu kat semer sedara mara aku....abg syakirku....k.langku...k.cu ku....pak cu ku....dan yg lain2....bila la Mama & Papa nak bwk aku balik nih???x sabaq sungguhhhh......tapi xpa...janji depa x tinggai aku kt Mesia...arghhh!!x rela....masa Mama tgl aku 4bln dulu tu pon aku dok ingat & ungkit sampai ke hari ni...ahaks!
best tau balik Mesia sbb aku ada raaaammmaaaaiiii sedara mara & kengkawan...untuk pengetahuan semer,aku ada 15 cousins sebelah Mama & 4 cousins(going to be 5)sebelah Papa..what a wonderful world!!!semer aku sayang....muahsss!!!
Feberet food aku apa ek?kalau kt Mesia dulu suka beno makan McD ke KFC..Papa yg suka bwk pi situ...pastu mai Jepun nih aku suuuuukkkaaaaaa sangat makan sushi or sashimi(ala...raw fish tuh)..kira ganti McD la since kt cni semer2 tuh x halal....penah cuba sushi x?wooo...sedap hingga menjilat jari....tapi Jepun nih mmg syurga makanan la...kek,puding,nasik etc etc semer sedap!!!!!!kalau masakan Mama plak,aku suka makan kurma ayam,kari ikan salmon,teloq goreng mata kerbau....dpt yg tuh mmg x pandang kiri kanan lagi dahhhh...trus ngap!hahahahha!
Okla...nak tau citer selanjutnya,truskan membaca blog aku nie...err...but so sorry ye!story berterabur...Mama kata dah lama dia nak start blog aku nih tapi dia bizi dengan MBA dia tuhh...but since now dia coti2 Jepun,tu pasal la dia full swing habissss!hihihi..yoroshikune!

No comments: