Wednesday 7 October 2009

Doa Kami


Ya Allah Ya Tuhanku, Yang Maha Mendengar dan Maha Mengetahui,
Tetapkanlah hatiku kepada jalan-Mu,
Tingkatkanlah iman dan taqwa ku,

Kurniakanlah redha Engkau kepadaku.
Sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui segala yang tersirat di dalam hati kami,
Baik yang kami sendiri tahu atau tidak ketahui.

Ya Allah Ya Tuhankanku,Yang Maha Pengasih lagi Mengasihani,
Jauhkanlah aku dari semua yang memesongkan akidah,
Jauhkanlah aku dari sifat lupa,malas dan riak,
Jauhkanlah aku dari api neraka-Mu.
Sesungguhnya kami ini orang yang menzalimi diri sendiri.
Dan sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Pengampun.
Bersihkanlah hatiku Ya Allah
Terangkanlah pemikiranku, sihatkanlah tubuh badanku dan tenangkan jiwaku.
Jadikanlah hatiku, pemikiranku, tubuh badanku dan jiwaku dekat kepada Engkau.
Semoga aku sentiasa ingat kepada Engkau,
Dan jadikanlah aku antara orang-orang yang beriman.

Ya Allah Ya Tuhanku,Tuhan yang memakbulkan doa,
Terimalah permintaanku,
Semoga aku menjadi hamba-Mu yang bersyukur.

Amin Amin Ya Rabbal 'Alamin..

P/S:Moga kita semua tabah dalam menghadapi dugaan dari-Nya..

1 comment:

hana said...

Amiin!

Semua yang berlaku ada hikmah di sebaliknya..

Contohnya... aircond rosak dah dua hari ni ha.. paneh gila. Hikmahnya, walaupun bangunan tu kononnya dibuat fully equipped with high-tech facilities, all rooms are air-conditioned, jangan lopa untuk bubuh kipaih siling!

ceit!